NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Jakie dokumenty potrzebne są do zawarcia umowy?
- W celu podpisania umowy abonenckiej Klient zobowiązany jest do okazania dowodu tożsamości oraz tytułu prawnego do lokalu, w którym zainstalowane ma być przyłącze sieciowe.
- Osoba prawna powinna posiadac adres NIP , Wpis do Ewidencji lub do Krajowego Rejestru Sądowego.
Jak zamówić usługę ?
- Należy zadzwonić do Biura Obsługi Abonenta 17 785 00 01 i zapytać czy mieszkanie znajduje się w zasięgu naszej sieci.
Jak przebiega instalacja Internetu ?
Technologia LAN/WLAN
- Wykonywana jest przez instalatorów Global Polska Podłączenie do sieci lokalnej wykonywane jest kablem kat.5 od pionu teletechnicznego na korytarzu do lokalu abonenta. Instalacja prowadzona jest natynkowo lub podtynkowo jeżeli w lokalu jest drożny ruraż. Kabel zakończony jest gniazdem sieciowym, które łączone jest następnie z komputerem abonenta. Instalator konfiguruje komputer oraz przypisuje adres IP z klasy publicznej lub prywatnej.
Instalacja WLAN
- Wykonywana jest przez instalatorów Global Polska . Przy podłączeniu wykorzystywana jest antena , karta radiowa lub Punkt Dostępowy , Abonent otrzymuje modem w zależności od konfiguracji Punkt dostępowy z wujściem ethernet do podłączenia komputera. Instalator konfiguruje komputer oraz przypisuje adres IP z klasy publicznej lub prywatnej.
Gdzie można zgłaszać usterki i jak szybko są one usuwane?
- Usterki i awarie należy zgłaszać w Biurze Obsługi Klienta pod numerem 17 785 00 01. W dni robocze Global Polska zobowiązuje się do usunięcia awarii lub usterki w ciągu 24 godzin roboczych od otrzymania informacji o ich wystąpieniu. W dni ustawowo wolne awarie usuwane są w ciągu 48 od otrzymania informacji o ich wystąpieniu.
Co muszę zrobić, aby uzyskać adres IP z klasy publicznej?
- Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Należy przy tym pamiętać, że posiadanie publicznego adresu IP wiąże się z większą odpowiedzialnością za swój komputer , który jest bardziej narażony na potencjalne ataki z zewnątrz sieci, niezbędne jest zainstalowanie na nim odpowiedniego oprogramowania antywirusowego, firewall oraz antyspyware.
Co zrobić jeśli Internet nie funkcjonuje prawidłowo?
- Przed zgłoszeniem usterki dokonaj następujących czynności sprawdzających:
- Dokonaj tzw. "restartu" komputera, tzn. wyłącz go i uruchom ponownie, najlepiej wyłączając go faktycznie, a nie wykorzystując polecenie "Uruchom ponownie".
Jeśli nadal nie ma połączenia z siecią:
- Wyłącz komputer oraz wyłącz zasilanie punktu dostępowego odłączając wtyk zasilania z gniazdka na 30 sekund, włącz ponownie i poczekaj, aż punkt dostępowy zaloguje się do nadajnika Włącz komputer.
- Jeśli lampki kontrolne pulsują dłużej niż 10 minut oznacza to problem z instalacją. Należy upewnić się czy kable i złącza w mieszkaniu nie są uszkodzone (możliwe szczególnie, gdy są zwierzęta domowe) i czy są prawidłowo podłączone. Zdarza się, że wskutek różnych prac domowych czasowo rozłącza się różne kable. Jeśli po ewentualnego skorygowaniu okablowania wspomniane wyżej kontrolki świecą światłem pulsującym, usterkę należy zgłosić do BOA.
- Jeśli Punkt dostępowy jest zalogowany a mimo to nie ma połączenia z siecią, problem może dotyczyć połączenia punktu z komputerem, niewłaściwej pracy karty sieciowej, sterowników , złej konfiguracji systemu lub szkodliwego oprogramowania. W takiej sytuacji proponujemy kontakt telefoniczny z naszą infolinią , Nasz pracownik postara się pomóc zdalnie zdiagnozować, a może nawet usunąć problem.